ZEBRANIA Z RODZICAMI ROZPOCZYNAJĄCE ROK SZKOLNY 2024/25 ODBĘDĄ SIĘ W NASTĘPUJĄCYCH TERMINACH:
GRUPA 1 CZWARTEK 29.08.2024 GODZINA 14.30
GRUPA 2 ŚRODA 28.08.2024 GODZINA 16.00
GRUPA 3 ŚRODA 28.08.2024 GODZINA 16.00
GRUPA 4 PONIEDZIEŁEK 1.09.2024 GODZINA 15.30
GRUPA 5 ŚRODA 28.08.2024 GODZINA 16.00
GRUPA 6 ŚRODA 28.08.2024 GODZINA 15.30
GRUPA 7 ŚRODA 28.08.2024 GODZINA 14.30
GRUPA 8 ŚRODA 28.08.2024 GODZINA 16.00
STANDARDY OCHRONY MAŁOLETNICH W PRZEDSZKOLU Z ODDZIAŁAMI SPECJALNYMI I Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI NR 34 W ZABRZU.
STANDARDY OCHRONY MAŁOLETNICH
W PRZEDSZKOLU Z ODDZIAŁAMI SPECJALNYMI
I Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI
NR 34 W ZABRZU
Na podstawie:
Ustawy z dnia 28 lipca 2023 r. o zmianie ustawy – Kodeks rodzinny i opiekuńczy oraz niektórych innych ustaw (Dziennik Ustaw Rzeczypospolitej Polskiej, Warszawa, dnia 14 sierpnia 2023 r. Poz. 1606).
Wstęp
Naczelną zasadą wszystkich działań podejmowanych przez personel Przedszkola
z oddziałami specjalnymi i z oddziałami integracyjnymi nr 34 w Zabrzu (zwanego dalej Przedszkolem) jest działanie dla dobra dziecka i w jego najlepszym interesie. Personel traktuje dziecko z szacunkiem oraz uwzględnia jego potrzeby. Niedopuszczalne jest stosowanie wobec dziecka przemocy w jakiejkolwiek formie. Personel placówki, realizując te cele, działa w ramach obowiązującego prawa, przepisów wewnętrznych – w tym standardów ochrony małoletnich, oraz swoich kompetencji.
Rozdział I
Objaśnienie terminów
Na potrzeby niniejszego dokumentu przyjęto następującą kwalifikację krzywdzenia dzieci:
Rozdział II
Zapobieganie krzywdzeniu dzieci
Zobowiązania personelu
Dane osobowe i wizerunek dziecka
Korzystanie zinternetu
Zasady uwzględniania sytuacji dzieci z niepełnosprawnością oraz dzieci ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi
Rozdział III
Zasady i sposób udostępniania opiekunom i dzieciom standardów do zapoznania się
z nimi i ich stosowania
Rozdział IV
Procedury interwencji w przypadku krzywdzenia dziecka
Rozdział V
Monitoring stosowania standardów ochrony małoletnich
Rozdział VI
Przepisy końcowe
Załączniki nr 1
Zasady zapewniające bezpieczne relacje między dziećmi a personelem Przedszkola
z oddziałami specjalnymi i z oddziałami integracyjnymi nr 34 w Zabrzu
Zasady ogólne
Komunikacja z dziećmi
Zalecane zachowania personelu:
Niedozwolone zachowania personelu:
Działania z dziećmi
Zalecane zachowania personelu:
Niedozwolone zachowania personelu:
Kontakt fizyczny z dziećmi
Zalecane zachowania personelu:
Niedozwolone zachowania personelu:
Kontakty poza godzinami pracy
Zalecane zachowania personelu:
Niedozwolone zachowania personelu:
Bezpieczeństwo online
Zalecane zachowania personelu:
Niedozwolone zachowania personelu:
Odpowiedzialność
Załącznik nr 2
Procedura postępowania z dzieckiem przejawiającym zachowania agresywne
w Przedszkolu nr 34 z Oddziałami Specjalnymi i z Oddziałami Integracyjnymi w Zabrzu
CEL PROCEDURY:
POSTĘPOWANIE W SYTUACJI WYSTĄPIENIA ZACHOWANIA AGRESYWNEGO
U DZIECKA
DZIAŁANIA ZARADCZE PODEJMOWANE PRZEZ PRZEDSZKOLE W SYTUACJI WYSTĘPOWANIA ZACHOWAŃ AGRESYWNYCH U DZIECKA
Wzór zgody rodziców:
Zabrze, dnia ………………..
Wyrażam zgodę na zastosowanie wobec mojego dziecka …..……………………………………
(imię i nazwisko dziecka)
Procedury postępowania z dzieckiem przejawiającym zachowania agresywne w Przedszkolu nr 34 w Zabrzu, w przypadku wystąpienia u dziecka zachowań agresywnych zagrażających zdrowiu i bezpieczeństwa jego samego lub innych osób.
………………………….…………………….
(podpisy obojga rodziców/prawnych opiekunów)
[1] Dorosły siedząc na krześle lub na podłodze mocno trzyma dziecko zwrócone do niego plecami, rękami przytrzymując ręce a nogami, nogi dziecka. Jeśli dziecko jest bardzo duże i przytrzymywanie w ten sposób jest niemożliwe, wówczas dopuszcza się położenie dziecka w pozycji na brzuchu, dorosły klęcząc przytrzymuje nogi a rękami trzyma ręce dziecka.
Załączniki nr 3
Wymogi dotyczące bezpiecznych relacji między dziećmi Przedszkola z oddziałami specjalnymi i z oddziałami integracyjnymi nr 34 w Zabrzu
Załącznik nr 4
Zasady bezpiecznej rekrutacji personelu Przedszkola z oddziałami specjalnymi
i z oddziałami integracyjnymi nr 34 w Zabrzu
W każdym przypadku Przedszkole musi posiadać dane pozwalające zidentyfikować osobę przez nią zatrudnioną, niezależnie od podstawy zatrudnienia. Placówka powinna zatem znać:
Aby sprawdzić osobę w Rejestrze placówka potrzebuje następujących danych kandydata/ kandydatki:
Wydruk z Rejestru należy przechowywać w aktach osobowych pracownika lub analogicznej dokumentacji dotyczącej osoby zatrudnionej w oparciu o umowę cywilnoprawną.
Oświadczenie o niekaralności i zobowiązaniu do przestrzeganiapodstawowych zasad ochrony dzieci (wzór)
...........................................................
miejsce i data
Ja, ................................................................... nr PESEL .................................................oświadczam, że nie byłam/em skazana/y za przestępstwo przeciwko wolności seksualnej
i obyczajności, i przestępstwa z użyciem przemocy na szkodę małoletniego i nie toczy się przeciwko mnie żadne postępowanie karne ani dyscyplinarne w tym zakresie.
Ponadto oświadczam, że zapoznałam/-em się z zasadami ochrony dzieci obowiązującymi
w .......................................................................... i zobowiązuję się do ich przestrzegania.
..........................................................................
podpis
Załącznik nr 5
Zasady i procedury ochrony wizerunkudzieci Przedszkola z oddziałami specjalnymi
i z oddziałami integracyjnymi nr 34 w Zabrzu
Nasze wartości
Dbamy o bezpieczeństwo wizerunków dzieci poprzez:
Rejestrowanie wizerunków dzieci do użytku Przedszkola
W sytuacjach, w których nasza instytucja rejestruje wizerunki dzieci do własnego użytku, deklarujemy, że:
Rejestrowanie wizerunków dzieci do prywatnego użytku
W sytuacjach, w których rodzice/opiekunowie lub widzowie wydarzeń i uroczystości itd. rejestrują wizerunki dzieci do prywatnego użytku, informujemy na początku każdego z tych wydarzeń o tym, że:
Rejestrowanie wizerunku dzieci przez osoby trzecie i media
Zasady w przypadku niewyrażenia zgody na rejestrowanie wizerunku dziecka
Jeśli dzieci, rodzice lub opiekunowie prawni nie wyrazili zgody na utrwalenie wizerunku dziecka, będziemy respektować ich decyzję. Z wyprzedzeniem ustalimy
z rodzicami/opiekunami prawnymi i dziećmi, w jaki sposób osoba rejestrująca wydarzenie będzie mogła zidentyfikować dziecko, aby nie utrwalać jego wizerunku na zdjęciach indywidualnych i grupowych. Rozwiązanie, jakie przyjmiemy, nie będzie wykluczające dla dziecka, którego wizerunek nie powinien być rejestrowany.
Przechowywanie zdjęć i nagrań
Przechowujemy materiały zawierające wizerunek dzieci w sposób zgodny z prawem
i bezpieczny dla dzieci.
WZÓR ZGODY NA WYKORZYSTANIE WIZERUNKU DZIECKA
……………………………….……………………………….
imię i nazwisko dziecka
Oświadczam, iż wyrażam zgodę/nie wyrażam zgody(niepotrzebne skreślić)na umieszczanie danych mojego dzieckaw postaci wizerunku zarejestrowanego na zdjęciach oraz filmachwykonanych przez pracowników placówki w celu jej promocji:
Proszę wpisać X w wybrane miejsca publikacji
Powyższa zgoda jest dobrowolna i w każdej chwili może zostać odwołana w formie pisemnej.
……………………………………………………….. ……………………………………………………..
data, podpis matki / opiekuna prawnego dziecka data, podpis ojca / opiekuna prawnego dziecka
Administratorem danych osobowych jest Przedszkole z oddziałami specjalnymi i z oddziałami integracyjnymi nr 34 w Zabrzu, przy ul. Brysza 4, REGON: 241770493, NIP:648 2740677, tel/fax: 32 271 278, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
We wszelkich sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych przez Administratora można uzyskać informację, kontaktując się z Inspektorem Ochrony Danych, przesyłając informację na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.lub listownie i osobiście pod adresem siedziby Administratora. Dane są przetwarzane na podstawie: art. 6 ust. 1 litera a) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych
w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), czyli na podstawie dobrowolnej zgody na przetwarzanie danych osobowych w ściśle określonym celu, wskazanym poniżej. Dane są przetwarzane w celu promocji Administratora i będą przechowywane do momentu wycofania zgody przez osobę, której dane dotyczą. Dostęp do danych będą miały osoby pracujące
i współpracujące z Administratorem danych w zakresie realizacji zadań statutowych i ustawowych Administratora. Administrator danych nie przekazuje danych poza teren Polski/ UE/ Europejskiego Obszaru Gospodarczego z zastrzeżeniem ponadnarodowego charakteru przepływu danych w ramach serwisów społecznościowych z zastosowaniem stosowanych przez właścicieli portalispołecznościowych klauzul umownych zatwierdzonych przez Komisję Europejską i decyzji Komisji Europejskiej stwierdzających odpowiedni stopień ochrony danych w odniesieniu do określonych krajów. Informujemy, że przysługują Państwu następujące prawa dotyczące danych osobowych: dostępu do danych osobowych, sprostowania lub uzupełniania danych osobowych, ograniczenia przetwarzania danych, usunięcia danych, przeniesienia danych osobowych, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, wniesienia skargi do organu nadzorczego – ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa. W celu realizacji praw prosimy o złożenie wniosku w formie pisemnej. Administrator czuje się w obowiązku poinformować Państwa, że
w przypadku treści publikowanych na portalach społecznościowych nie może zapewnić Państwu
w tych miejscach publikacji przysługujących Państwu wszystkich praw dotyczących danych osobowych, w szczególności usunięcia danych i prawa do zapomnienia w związku z polityką prywatności firm zarządzających portalami społecznościowymi. Dane nie będą przetwarzane
w sposób zautomatyzowany w tym również profilowane.
Załącznik nr 6
Zasady korzystania z urządzeń elektronicznych z dostępem do sieci internet
w Przedszkolu z oddziałami specjalnymi i z oddziałami integracyjnymi nr 34 w Zabrzu
Załącznik nr 7
Zasady i procedury podejmowania interwencji w sytuacji podejrzenia krzywdzenia lub posiadania informacji o krzywdzeniu małoletniego oraz w sytuacji podejrzenia popełnienia przestępstwa na szkodę dziecka
Krzywdzenie dziecka ze strony personelu Przedszkola
Krzywdzenie dziecka w środowisku domowym
Krzywdzenie dziecka przez inne osoby trzecie
Załącznik nr 8 KARTA INTERWENCJI – ROK SZKOLNY………………..……NUMER……………………
1. Imię i nazwisko dziecka, wiek dziecka, grupa przedszkolna |
||||
2. Przyczyna interwencji (forma krzywdzenia) |
|
|||
3. Osoba zawiadamiająca o podejrzeniu krzywdzenia |
|
|||
4. Opis działań podjętych w sprawie dziecka |
Data |
Działanie |
||
|
|
|||
|
|
|||
|
|
|||
5. Spotkania z opiekunami dziecka |
Data |
Działanie |
||
|
|
|||
|
|
|||
|
|
|||
6. Forma podjętej interwencji (zakreślić właściwe) |
· zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa, · wniosek o wgląd w sytuację dziecka/rodziny, · inny rodzaj interwencji. Jaki?
|
|||
7. Dane dotyczące interwencji (nazwa organu, do którego zgłoszono interwencję) i data interwencji |
|
|
|
|
8. Wyniki interwencji, np.: · działania organów wymiaru sprawiedliwości, jeśli Przedszkole uzyskało informacje o wynikach; · działaniaPrzedszkola; · działania rodziców; · inne. |
Data |
Działanie |
||
|
|
|||
|
|
|||
9. Dodatkowe informacje: |
||||
Dane osoby wypełniającej kartę – imię i nazwisko, stanowisko:…………………………………………………………………………………….
REJESTR INTERWENCJI W ROKU SZKOLNYM…………..……………..
LP (NR KARTY INTERWENCJI) |
DATA WPŁYWU |
IMIĘ I NAZWISKO DZIECKA |
GRUPA PRZEDSZKOLNA |
UWAGI |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Załącznik nr9
Ankieta monitorująca stan realizacji standardów ochrony małoletnich przez pracowników Przedszkola z oddziałami specjalnymi i z oddziałami integracyjnymi nr 34 w Zabrzu
|
TAK |
NIE |
|
1. Czy znasz treść dokumentacji dotyczącej standardów ochrony małoletnich obowiązującej w Przedszkolu nr 34 w Zabrzu? |
|
|
|
2. Czy potrafisz rozpoznawać objawy krzywdzenia dzieci? |
|
|
|
3. Czy wiesz, jak reagować na objawy krzywdzenia dzieci? |
|
|
|
4. Czy zdarzyło ci się zaobserwować naruszenie zasad zawartych w standardach ochrony małoletnich obowiązujących w Przedszkolu nr 34 w Zabrzu przez innego pracownika? |
|
|
|
5. Jeśli tak – jakie zasady zostały naruszone? |
|
||
6. Jeśli zaobserwowałeś naruszenie zasad zawartych |
|
||
7. Czy masz jakieś uwagi/ poprawki/sugestie dotyczące standardów ochrony
|
|
..………………….……………………………………..
(podpis – imię i nazwisko osoby wypełniającej ankietę)
POLITYKA PRYWATNOŚCI STRONY WWW - www.p34.zabrze.pl PRZEDSZKOLA Z ODDZIAŁAMI SPECJALNYMI I Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI NR 34 W ZABRZU
Polityka jest skierowana do Użytkowników strony internetowej Przedszkola z Oddziałami Specjalnymi i z Oddziałami Integracyjnymi nr 34 w Zabrzu (dalej: Strona www). W Polityce zostały opisane zasady gromadzenia oraz wykorzystywania danych Użytkowników Strony www, które są gromadzone za pośrednictwem plików cookies oraz podobnych technologii.
ADMINISTRATOR DANYCH I KONTAKT DO NIEGO Administratorem danych (dalej: Administrator) gromadzonych w związku z korzystaniem przez Panią/Pana ze Strony www jest Przedszkole z Oddziałami Specjalnymi i z Oddziałami Integracyjnymi nr 34 w Zabrzu, ul. Brysza 4, 41-800 Zabrze, tel.: 322712781, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., strona internetowa: www.p34.zabrze.pl NIP: 6482740677, REGON: 241770493. We wszelkich sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych przez Administratora można uzyskać informację, kontaktując się z Inspektorem Ochrony Danych – Panią Sylwią Zabder, za pośrednictwem poczty elektronicznej, przesyłając informację na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub listownie i osobiście pod adresem siedziby Administratora lub telefonicznie pod numerem: 668413340.
ZAKRES ZBIERANYCH DANYCH Administrator gromadzi dane związane z Pani/Pana aktywnością na Stronie www, jak na przykład czas spędzony na stronie, wyszukiwane frazy, liczba wyświetlanych podstron, data i źródło wizyty. Serwery automatycznie zapisują następujące dane Użytkownika: czas wysłania odpowiedzi przez serwer, adres IP urządzenia Użytkownika, żądanie Użytkownika (adres strony, na którą wszedł Użytkownik), adres „referer link” w przypadku, gdy przejście na stronę nastąpiło przez odnośnik, informacje o wersji przeglądarki internetowej (stron www) Użytkownika, informacje o wersji systemu operacyjnego Użytkownika. Administrator stosuje adekwatne środki organizacyjne i techniczne mające zabezpieczyć przetwarzane dane. Dokłada wszelkich starań, by stosowane środki w jak najlepszy sposób zabezpieczały dane osobowe i prywatność osób, których dane dotyczą.
ŹRÓDŁO DANYCH Dane zostały udostępnione nam bezpośrednio od Pani/Pana jako Użytkownika korzystającego ze Strony www.
CEL I PODSTAWA PRAWNA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH Pani/Pana dane mogą być przetwarzane w celu analizy ruchu sieciowego, zapewnienia bezpieczeństwa w ramach Strony www oraz dostosowywania treści do potrzeb Użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) i za Pani/Pana zgodą dobrowolnie korzystającego ze Strony www (art. 6 ust. 1 lit. a RODO).
OBOWIĄZEK LUB DOBROWOLNOŚĆ PODANIA DANYCH Podanie danych niezbędnych do analizy statycznej Użytkowników Strony www jest dobrowolne. Może Pan/Pani skorzystać z tzw. trybu incognito w celu przeglądania strony bez udostępniania Administratorowi informacji o Pani/Pana wizycie na Stronie www. Korzystanie z trybu incognito, a zatem niepodanie danych, nie ma wpływu na możliwość korzystania ze Strony www.
UPRAWNIENIA WYNIKAJĄCE Z RODO W ZAKRESIE PRZETWARZANYCH DANYCH Ma Pani/Pan prawo: 1) żądać od Administratora wglądu do Pani/Pana danych, a także otrzymania ich kopii (art. 15 RODO); 2) żądać od Administratora sprostowania lub poprawienia danych (art. 16 RODO) - w odniesieniu do żądania sprostowania danych, gdy zauważy Pani/Pan, że dane są nieprawidłowe lub niekompletne; 3) żądać od Administratora usunięcia danych (art. 17 RODO); 4) żądać od Administratora ograniczenia przetwarzania (18 RODO) - np. gdy zauważy Pani/Pan, że dane są nieprawidłowe - może Pani/Pan żądać ograniczenia przetwarzania swoich danych na okres pozwalający nam sprawdzić prawidłowość tych danych); 5) wniesienia skargi w związku z przetwarzaniem przez Administratora Pani/Pana danych osobowych do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych pod adresem: ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
ODBIORCY PANI/PANA DANYCH OSOBOWYCH Dostęp do danych będą miały osoby pracujące i współpracujące z Administratorem w zakresie realizacji zadań statutowych Administratora, w tym prowadzenia Strony www promującej działalność statutową Administratora oraz inne podmioty realizujące usługi prawne, finansowe, techniczne, informatyczne na rzecz Administratora – każdorazowo będą zawierane wówczas umowy powierzenia, jak również współpracownicy Administratora współpracujący na podstawie umów cywilnoprawnych lub podwykonawcy. Dane w przypadkach ściśle określonych przepisami prawa mogą zostać ujawnione poprzez przesłanie uprawnionym podmiotom.
CZAS PRZECHOWYWANIA DANYCH Dane osobowe będą przechowywane do momentu odwołania zgody na przetwarzanie danych osobowych, chyba że obowiązujące przepisy prawa, na które powoła się Administrator, stanowiłyby inaczej. Dane związane z analizą ruchu sieciowego gromadzone za pośrednictwem plików cookies oraz podobnych technologii mogą być przechowywane do momentu wygaśnięcia pliku cookies. Niektóre pliki cookies nigdy nie wygasają, w związku z tym czas przechowywania danych będzie równoważny z czasem niezbędnym Administratorowi do zrealizowania celów związanych z gromadzeniem danych, jak zapewnienie bezpieczeństwa i analiza danych historycznych związanych z ruchem na stronie.
PRZEKAZYWANIE DANYCH DO PAŃSTWA TRZECIEGO LUB ORGANIZACJI MIĘDZYNARODOWEJ Administrator nie zamierza przekazywać danych poza obszar Europejskiego Obszaru Gospodarczego z zastrzeżeniem ponadnarodowego charakteru przepływu danych w ramach serwisów społecznościowych z zastosowaniem stosowanych przez właścicieli portali społecznościowych klauzul umownych zatwierdzonych przez Komisję Europejską i decyzji Komisji Europejskiej stwierdzających odpowiedni stopień ochrony danych w odniesieniu do określonych krajów. Dane, jeżeli będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, to tylko wyłącznie na podstawie dobrowolnej zgody właścicieli danych, w tym również profilowane.
WYKORZYSTYWANIE PLIKÓW COOKIES ORAZ PODOBNYCH TECHNOLOGII Pliki cookies to niewielkie pliki tekstowe zapisywane na urządzeniu Użytkownika podczas korzystania z Portalu oraz wszelkie inne podobne technologie służące do zbierania informacji o aktywności Użytkownika na Stronie www. Pliki cookies mogą pochodzić od Administratora lub od zaufanych partnerów Administratora. Portal umożliwia gromadzenie informacji o Użytkowniku za pośrednictwem cookies oraz podobnych technologii, których korzystanie najczęściej wiąże się z zainstalowaniem tego narzędzia na urządzeniu Użytkownika (komputer, smartfon, itd.). Wykorzystuje się te informacje do zapamiętywania decyzji Użytkownika (wybór czcionki, kontrastu, akceptacja polityki), utrzymania sesji Użytkownika (np. po zalogowaniu), zapamiętania hasła (za zgodą), gromadzenia informacji o urządzeniu Użytkownika oraz jego wizycie służące do zapewnienia bezpieczeństwa, ale także analizy wizyt i dostosowania treści. Administrator wykorzystuje Pliki cookies przede wszystkim, aby umożliwić Użytkownikowi dostęp do Strony www i ułatwić Użytkownikowi korzystanie z niego. Administrator wykorzystuje Pliki cookies również w celach analitycznych oraz marketingowych – jednak wyłącznie wtedy, gdy Użytkownik wyrazi na to zgodę przy pierwszym wejściu na Stronę www. Administrator wykorzystuje też inne technologie i rozwiązania techniczne pozwalające uzyskać dostęp do informacji przechowywanej na urządzeniu lub w przeglądarce Użytkownika (np. Local Storage, dzięki której Administrator uzyskuje dostęp do informacji zapisywanych podczas korzystania ze Strony www w wydzielonej części pamięci przeglądarki Użytkownika). Informacje pozyskane za pośrednictwem cookies oraz podobnych technologii nie są łączone z innymi danymi Użytkowników Strony www, nie służą też do ich identyfikacji przez Administratora. Użytkownik ma możliwość ustawić w przeglądarce blokowanie określonych rodzajów cookies i innych technologii, poprzez określenie na przykład, że dozwolone będą tylko i wyłącznie te, które są niezbędne do poprawnego wyświetlenia strony. Domyślnie większość przeglądarek dopuszcza stosowanie wszystkich cookies, jednak Użytkownik ma możliwość zmiany tych ustawień w dowolnym momencie, może także usunąć zainstalowane już pliki cookies. Każda z przeglądarek umożliwia takie działanie poprzez jedną z dostępnych w ustawieniach lub preferencjach opcji. Użytkownik ma także możliwość korzystać ze strony w tzw. trybie incognito, który blokuje możliwość gromadzenia danych o jego wizycie. Korzystanie z Portalu bez zmiany ustawień przeglądarki, tzn. z domyślnym akceptowaniem plików cookies i podobnych technologii oznacza zgodę na ich wykorzystanie do określonych powyżej celów. Administrator nie wykorzystuje uzyskanych informacji do celów marketingowych. Cookies stosowane na Stronie www dzielą się na następujące kategorie:
RODZAJ OPIS Niezbędne Pliki cookie Te pliki cookies są instalowane, aby zapewnić Użytkownikowi dostęp do Portalu i jego podstawowych funkcji, nie wymagają zatem zgody Użytkownika. Bez niezbędnych Plików cookies Administrator nie byłby w stanie świadczyć Użytkownikom usług w ramach Portalu. Opcjonalne Pliki cookie Z tych cookies Administrator korzysta wyłącznie wtedy, gdy Użytkownik wyrazi na to zgodę. Są to cookies: 1) funkcjonalne – pozwalają na zapamiętanie preferencji lub wyborów Użytkowników (takich jak nazwa Użytkownika, język, rozmiar tekstu lub inne elementy, które można dostosować) i dostarczanie Użytkownikom spersonalizowanych treści w ramach Portalu; 2) analityczne – umożliwiają sprawdzenie liczby wizyt i źródeł ruchu w Portalu. Pomagają rozpoznać, które strony są mniej lub bardziej popularne, i zrozumieć, jak Użytkownicy poruszają się po stronie. Dzięki temu Administrator może poprawiać wydajność Portalu; 3) reklamowe – wykorzystywane są w celu dostarczenia reklam zgodnych z zainteresowaniami i preferencjami Użytkowników. Na podstawie informacji z tych plików i aktywności w innych serwisach jest budowany profil zainteresowań Użytkowników. Korzystając ze Strony www, Użytkownik może otrzymać Pliki cookies pochodzące od współpracujących z Administratorem podmiotów trzecich. W Portalu stosowane są sesyjne pliki cookies. Poniżej znajdziesz więcej informacji o tym, jak długo są one przechowywane:
RODZAJ OPIS Sesyjne Pliki cookie Niektóre cookies są plikami tymczasowymi, przechowywanymi do czasu wylogowania, opuszczenia strony lub wyłączenia przeglądarki internetowej. Tego rodzaju cookies pomagają analizować ruch sieciowy, umożliwiają identyfikację i rozwiązywanie problemów technicznych oraz łatwiejsze poruszanie się po Portalu. Przeglądarka internetowa Użytkownika powinna zapewniać możliwość zmiany ustawień tak, aby odrzucić, usunąć lub zablokować określone Pliki cookies. Pod tymi linkami znajdują się odpowiednie informacje dla najbardziej popularnych przeglądarek: Ustawienia dla przeglądarki Chrome Ustawienia dla przeglądarki Firefox Ponieważ niektóre Pliki cookies są niezbędne do funkcjonowania Strony www, zmiana ustawień przeglądarki może sprawić, że niektóre usługi nie będą działać prawidłowo, a nawet całkowicie uniemożliwić korzystanie ze Strony www.
PRAWA AUTORSKIE Strona internetowa www.p34.zabrze.pl, jak również treści na niej zamieszczone stanowią wyłączną własność Administratora. Zapraszając odwiedzających do korzystania ze Strony www, zwracamy szczególną uwagę na wymóg poszanowania praw własności intelektualnej. Strona www zawiera chronione prawem autorskim treści, znaki towarowe oraz inne materiały, w szczególności teksty, grafikę, rysunki, animacje, dźwięki i programy. Układ oraz wybór prezentowanych treści stanowi samoistny przedmiot ochrony prawa autorskiego. Kopiowanie, przesyłanie, publiczne odtwarzanie oraz wszelkie wykorzystywanie treści prezentowanych na stronie internetowej do celów innych niż osobisty użytek (związany z osobistą działalnością) wymaga uprzedniej, pisemnej zgody partnerów.
ZMIANY POLITYKI PRYWATNOŚCI Polityka jest na bieżąco weryfikowana i w razie potrzeby aktualizowana.
OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
Podstawa prawna:
Administrator Danych Osobowych:
Przedszkole z oddziałami specjalnymi i z oddziałami integracyjnymi nr 34 w Zabrzu
Ul. Brysza 4
41-800 Zabrze
E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Tel.: 32 271 27 81
Inspektor Ochrony Danych Osobowych:
Sylwia Zabder
E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Tel.: 668413340
Klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych osobowych w zakresie działalności statutowej Administratora
ADMINISTRATOR DANYCH OSOBOWYCH
Zgodnie z art. 13 i 14 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), dalej „RODO” informujemy, że administratorem danych osobowych (dalej jako: „Administrator") jest Przedszkole z oddziałami specjalnymi i z oddziałami integracyjnymi nr 34 w Zabrzu
Ul. Brysza 4 , 41-800 Zabrze
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. , NIP 648 2740677
DANE KONTAKTOWE INSPEKTORA OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH
We wszelkich sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych przez Administratora Danych można uzyskać informację, kontaktując się z Inspektorem Ochrony Danych – Panią Sylwią Zabder, w następujących formach: za pośrednictwem poczty elektronicznej, przesyłając informację na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub listownie i osobiście pod adresem siedziby Administratora lub telefonicznie pod numerem: 668413340.
CEL ORAZ PODSTAWA PRAWNA PRZETWARZANIA DANYCH
Podstawa prawna przetwarzania danych w zakresie działań stanowiących główny cel Administratora wynika w szczególności z art. 6 ust. 1 lit. c RODO (przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze w związku z obowiązującymi przepisami: Konstytucją Rzeczypospolitej Polskiej, ustawą z dnia 14 grudnia 2016 r. prawo oświatowe, ustawą z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela, ustawą z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, ustawą z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych, ustawą z dnia 22 listopada 2018 r. o zmianie ustawy - prawo oświatowe, ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw.
OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH
Państwa dane osobowe będą przechowywane albo przez okres zgodny z odpowiednimi przepisami prawa dot. postępowania z dokumentacją, zasad jej klasyfikowania i kwalifikowania oraz zasad i trybu przekazywania materiałów archiwalnych do archiwów państwowych albo do momentu wycofania zgody przez osobę, której dane dotyczą, jeśli dane są przetwarzane w oparciu o wyrażoną zgodę.
ODBIORCY DANYCH
Dostęp do danych będą miały osoby pracujące i współpracujące z Administratorem danych w zakresie realizacji działań statutowych jednostki oraz podmioty realizujące usługi prawno-finansowe oraz informatyczne na rzecz Administratora danych – każdorazowo będą zawierane wówczas umowy powierzenia. Państwa dane w przypadkach ściśle określonych przepisami prawa mogą zostać ujawnione poprzez przesłanie uprawnionym podmiotom.
PRZEKAZYWANIE DANYCH OSOBOWYCH POZA OBSZAR EOG
Administrator nie zamierza przekazywać Państwa danych poza obszar Europejskiego Obszaru Gospodarczego (tj. obszar obejmujący kraje Unii Europejskiej, Norwegię, Liechtenstein i Islandię).
PRAWA OSOBY, KTÓREJ DANE DOTYCZĄ
Informujemy, że przysługują Państwu następujące prawa dotyczące danych osobowych:
PODSTAWA PODANIA DANYCH OSOBOWYCH
Podanie przez Państwa danych osobowych jest wymogiem ustawowym koniecznym do realizacji zadań statutowych placówki. Dodatkowo możemy prosić o podanie danych opcjonalnych za Państwa zgodą, których niepodanie znacząco utrudni prawidłową organizację pracy placówki i wpłynie na jakość świadczonych usług, jak również może zaważyć na bezpieczeństwu wychowanków. Jeśli dane osobowe nie zostały pozyskane przez Administratora danych bezpośrednio od Państwa, to dane osobowe w zakresie, m.in.: dane identyfikacyjne (imię i nazwisko), dane teleadresowe, inne dane mogły zostać pozyskane przez Administratora od Państwa członków rodziny lub kontrahenta, współpracowników Administratora.
INFORMACJA O ZAUTOMATYZOWANYM PODEJMOWANIU DECYZJI
Państwa dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany w tym również profilowane, co oznacza, że żadne decyzje wywołujące wobec Państwa skutki prawne lub w podobny sposób na Państwa istotnie wpływające nie będą oparte wyłącznie na automatycznym przetwarzaniu danych osobowych i nie wiążą się z taką automatycznie podejmowaną decyzją.
Zapraszamy na naszą stronę na Facebooku gdzie na bieżąco można śledzić co ciekawego dzieje się w naszym przedszkolu. A dzieje się na prawe dużo :) Zapraszamy
Dyrektor Przedszkola z oddziałami specjalnymi i z oddziałami integracyjnymi nr 34 w Zabrzu poszukuje
nauczyciela wychowania przedszkolnego
na pełen etat na zastępstwo.
Dokumenty rekrutacyjne prosimy składać w sekretariacie przedszkola.