Nasi nauczyciele posiadają wysokie kwalifikacje do pracy z dziećmi. Posiadają kwalifikacje do pracy z dziećmi przedszkolnymi ale także ze względu na specyfikę naszego przedszkola posiadają dodatkowe wykształcenie. Dlatego w naszym gronie pedagogicznym mamy między innymi: oligofrenopedagogów, terapeutów zajęciowych, surdopedagogów, terapeutów SI, logopedów, psychologa, pedagoga.
Dyrektor: mgr Ewa Pecka
Wicedyrektor: mgr Dorota Zbraniborska
NAUCZYCIELE, TERAPEUCI, LOGOPEDZI
Grupa 1 Kubusie
Nauczyciele: mgr Ewa Klimas , mgr Ewa Pecka
Grupa 2 Maleństwa
Nauczyciele: mgr Agata Janus, mgr EWA Strutyńska
Grupa 3 Kłapouszki
Nauczyciele: mgr Aleksandra Majgier, mgr Dominika Maruszak
Grupa 4 Tygryski
Nauczyciele: mgr Ewa Krawczyk, mgr Sławomira Stwora
Grupa 5 Sowy
Nauczyciele: mgr Ramona Włoch, mgr Ewa Juskowiak,
Grupa 6 Króliczki
Nauczyciele: mgr Agnieszka Michalik, mgr Magdalena Hulin
Grupa 7 Kangurki
Nauczyciele: mgr Marta Młynarska, mgr Dorota Zbraniborska
Grupa 8 Puchatki
Nauczyciele: mgr Małgorzata Łaskawska, mgr Agnieszka Barwinek
Nauczyciele dochodzący: mgr Dorota Ryczko, mgr Anna Zientarska - Pabiasz,
mgr Janina Sikora
Nauczyciel religii: mgr Barbara Kobylarz
Nauczyciel j. francuskiego: mgr Natalia Kowal
mgr Sylwia Feige- Logopeda
mgr Marzenna Pietras -Koralewska – Logopeda
mgr Magdalena Łukasik- psycholog, pedagog
Zdajemy sobie sprawę jak ważny jest ruch i przebywanie na świeżym powietrzu dla rozwoju małego dziecka. Dlatego staramy się by otoczenie przedszkola było dla dzieci atrakcyjne i inspirowało je do zabaw w teranie. Posiadamy dwa nowoczesne i bezpieczne place zabaw (dla młodszych i dla starszych dzieci), piaskownice i huśtawki.
> >
Na terenie przedszkola znajdują się również ogródki kwiatowe oraz ogród warzywny. O ogródki dbają nasze przedszkolaki: sadzą, plewią, kopią, podlewają. Daje im to dużo radości ale tez uczy wielu pożytecznych rzeczy.
> >
Na naszym podwórku dzięki wsparciu sponsorów i wysiłkowi naszych pracowników powstała ścieżka sensoryczna. Już teraz dostarcza dzieciom wiele radości. Będziemy ja na bieżąco zmieniać i urozmaicać.
> >
Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka to specjalistyczne zajęcia, z których korzystanie przysługuje dzieciom oraz ich rodzinom z różnorodnymi zaburzeniami rozwojowymi jak na przykład:
Zalecane jest aby maluchy zaczynały uczęszczać na zajęcia jak najwcześniej od chwili wykrycia u nich zaburzeń rozwojowych. Ogólnie dziecko może korzystać z usprawniającej terapii do momentu rozpoczęcia nauki w szkole podstawowej.
Wczesnego wspomagania rozwoju małych niepełnosprawnych dzieci nie należy utożsamiać z edukacją. Prawidłowa realizacja tej formy pomocy polega na :
-podjęciu odpowiednich działań, których celem jest zapewnienie dziecku optymalnego rozwoju osobowości, poprzez stworzenie mu odpowiednich warunków życia oraz wychowania w domu, przedszkolu/ lub w innych środowiskach wychowawczych w których aktualnie przebywa,
- planowego i systematycznego organizowania działań ukierunkowujących dzięki zastosowanym metodom aktywność dziecka i pozwalających mu osiągnąć wyższy poziom samodzielnego funkcjonowania w różnych dziedzinach,
- stosowania specjalnych metod stymulowania rozwoju psychoruchowego dziecka i wyrównywania deficytów rozwojowych. Dobór tych metod powinien być poprzedzony szczegółowa diagnozą dziecka. ( Piszczek, 2007, s. 154)
Cele zajęć wczesnego wspomagania rozwoju:
Co zrobić aby dziecko mogło uczęszczać na takie zajęcia?
Podstawą do tego, aby dziecko mogło uczęszczać na zajęcia wczesnego wspomagania rozwoju, jest uzyskanie odpowiedniej opinii o takowej potrzebie. Dokument taki wystawiają poradnie psychologiczno-pedagogiczne. Jeżeli więc rodzice podejrzewają, że z ich dzieckiem dzieje się coś nieprawidłowego, zdecydowanie powinni udać się oni do takiej placówki. Zanim jednak to zrobią, trzeba się wcześniej odpowiednio przygotować – do poradni trzeba bowiem zabrać pewne specyficzne dokumenty. Podstawową powinnością rodziców jest oczywiście wypełnienie wniosku o wydanie opinii dotyczącej ewentualnej potrzeby prowadzenia wczesnego wspomagania rozwoju dziecka. Do wniosku trzeba jednak załączyć pewne dokumenty – jednym z istotniejszych jest tutaj zaświadczenie lekarza specjalisty o istniejących u pacjenta deficytach (np. o zaburzeniach słuchu u dziecka czy wzroku) – wydawaniem takowych typowo zajmują się pediatrzy oraz specjaliści medycyny rodzinnej. Czasami konieczne może być również dostarczenie innych dokumentów, np. wyników jakichś badań przeprowadzonych wcześniej u dziecka, dokumentacji z przebiegu wcześniejszych terapii (np. logopedycznej) czy opinii o funkcjonowaniu malucha w przedszkolu. Zanim więc rodzice udadzą się już ostatecznie do poradni w celu załatwienia wszystkich formalności, najlepiej najpierw jest się dowiedzieć, jakich dokładnie dokumentów dana placówka wymaga. Zajęcia te są bezpłatne. Zajęcia w ramach wczesnego wspomagania organizuje się w wymiarze od 4 do 8 godzin w miesiącu.
Kto prowadzi takie zajęcia?
Prowadzeniem zajęć z WWR zajmuje się cały zespół specjalistów. W jego podstawowym składzie znajduje się psycholog, logopeda oraz pedagog (czasami o konkretnej specjalności – np. oligofrenopedagog, czyli pedagog pracujący z dziećmi z niepełnosprawnością umysłową czy tyflopedagog, czyli osoba specjalizująca się w pracy z dziećmi niewidzącymi). Pomagać dzieciom z zaburzeniami rozwojowymi mogą jednak również i inni specjaliści – wszystko jest tutaj uzależnione od potrzeb konkretnego dziecka, ale i potrzeb jego rodziny.
Podstawa prawna
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 24 sierpnia 2017 r. w sprawie organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci (Dz.U. poz. 1635).
Nasze przedszkole jest miejscem bezpiecznym i przyjaznym dzieciom. Dbamy o jak najlepszy rozwój naszych przedszkolaków, w tym również tych o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Zależy nam by dzieci dobrze się bawiąc poznawały otaczający je świat ale też rozwijały swoje zainteresowania i umiejętności. Dbamy o to by każde dziecko czuło się u nas dobrze.
> >
Maria Montessori powiedziała:
”Czego nie ma najpierw w zmysłach, tego nie ma później w umyśle”
dlatego staramy się by nabywanie przez dzieci kompetencji i umiejętności odbywało się w sposób ciekawy dla dzieci, poprzez doświadczanie, eksperymentowanie i praktyczne działania. Nasze przedszkolaki tańczą, malują, grają w gry, pieką, gotują, prowadzą ogród .
> >
Metody pracy dostosowujemy do potrzeb i możliwości dzieci. Pracujemy wykorzystując różne metody np.: Metodę Ruchu rozwijającego Weroniki Sherborn, Metodę Dobrego Startu, Metodę Knillów, Terapię SI, Terapię Ręki, Psychomotorykę, Arteterapię i wiele innych.
W przedszkolu mamy 8 oddziałów:
Przedszkole usytuowane jest w centrum Zabrza, a dojazd do niego jest bardzo dogodny. Budynek przedszkola pochodzący z 1891 roku przeszedł w 2015 gruntowny remont obejmujący między innymi termomodernizację.
> >
W chwili obecnej pracujemy nad tworzeniem nowej strony internetowej przedszkola, w tym czasie odnośniki mogą nie funkcjonować prawidłowo. Prosimy o cierpliwość.